top of page
  • edayaziciioglu

'Bana göre Arnavutköy İstanbul'un kurtarılmış bölgelerinden birisi'

Güncelleme tarihi: 24 Oca 2023

MÄ°RAY GÃœRANÄ°

Miray Gürani Handmade Jewelry


Miray Gürani 1983 Mersin doğumlu, İletişim fakültesinden mezun olduktan sonra 2 yıl New York'ta yaşadı, daha sonra İstanbul'a tekrar dönerek 2010 yılında tamamen şans eseri hocası Nelli Gavriyelioğlu ile tanışarak takı tasarım ve yapımı alanına ilk adımını attı.




Tasarımlarınız fikir aşamasından önümüze gelene kadar nasıl bir süreçten geçiyor?

Zihnimde tasarımlar asla bitmiyor :) sürekli bir sembollerden, kişilerden nesnelerden birşeyler üretiyorum zihnimde, herzaman yanımda bir not defterim vardır , daha sonra aldığım notlarla bugüne kadar oluşan tarzımı bir araya getirerek yılda 2 kez çıkardığım yaz ve kış koleksiyonlarımı kağıt üzerinde çıkarıyorum ve daha sonra kapalı çarşı yapım aşamasına geçiyoruz ustalarımın yardımları ile.


Yeni bir koleksiyon oluştururken nelerden ilham alırsınız?

Yılda 2 koleksiyon çıkardığım için kışın daha çok kışı temsil eden kozalak çam ağaçları , kar taneleri yazın ise tamamen denizi çağrıştıran inciler midye kabuklarından esinleniyorum.


Mağazanızı neden Arnavutköy'de açmak istediniz?

Bana göre Arnavutköy İstanbul'un kurtarılmış bölgelerinden birisi , evleri , mahalle hayatı , dar arnavut kaldırımları , komşuluklar beni en etkileyen ve orda olmamı sağlayan taraflarıdır.


Arnavutköy yaptığınız işlere ilham oluyor mu?

Arnavutköy mahalle olarak bana ilham olmuyor ancak ilham aldıklarımı tasarımlarıma dökerkenki süreçte atölyem bana dinginlik ve huzur veriyor. Lokasyonun verdiği huzur bana üretim motivasyonu kesinlikle sağlıyor.


İş haricinde de Arnavutköy'de vakit geçirmekten hoşlanıyor musunuz?

Kesinnnnlikle :) iş sonrası dükkanımı kapatıp mutlaka deniz kenarına doğru sevdiğim mekanlarda günün yorgunluğunu tüm keyfiyle atıyorum.





12 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Baki Yavuz

bottom of page