top of page
  • edayaziciioglu

'Hayatın her renginden, doğadan, sanattan ve seyahatlerden ilham alıyorum.'

Güncelleme tarihi: 24 Oca 2023

GÖZDE KÜÇÜKOĞLU

Le Fika



Gözde Küçükoğlu. Lisans eğitimini Yıldız Teknik Üniversitesi’nde İktisat bölümü üzerine aldı. Daha sonra 13 yıl kurumsal hayat tecrübesinden sonra kendi işini kurma macerasına atıldı.

Le Fika markasının kurucusu, Bütünsel Sağlık Koçu ve Bitkisel Mutfak Şefi.

Aynı zamanda hareket etmeyi ve sporu çok seviyor. Yoga, cycle, koşu, yürüyüş, animal flow, functional training, mobility, kick-boxing ve dans.. Reiki, mindfullness ve yin yoga üzerine profesyonel eğitimler de almış. Öğrenmeyi ve yeni şeyler keşfetmeyi sevdiğini söylüyor.

 

İlk olarak IIN – 'Integrative Nutrition School’da Bütünsel Sağlık Koçluğu eğitimi alıp, sonrasında mutfağa sıklıkla girmeye başlamış. Rouxbe’de ‘Plant-based Chef’, sonrasında Bali’de Sayuri Healing Food Academy’de ‘Raw Food Chef’ eğitimlerini tamamladı. Bir yandan eğitimlerini alırken, Le Fika’yı kurmak için adımları da paralelde ilerledi. 4 yıl önce başlayan ve keyifli macera ve deneyimlerle dolu bu yolculuğu, devam ediyor.


Nelerden ilham alırsınız?

Hayatın her renginden, doğadan, sanattan ve seyahatlerden.


Le Fika'nın anlamı nedir?

3 farklı dilde benzer anlamlara geliyor; İsveç dilinde ‘gülümsemek’ Mandarin dilinde ‘kahkaha’ Norveç dilinde ise ‘neşe’… Ve İskandinav kültüründe ‘Fika, genellikle “kahve içmek, tatlı lezzetli bir şeyler yemek ve dostlarla sohbet” anlamına geliyor. Aslında bundan çok daha fazlasını ifade ediyor. İsveç kültürünün önemli bir parçası.. bir ruh hali, bir konsept, davranış, bir rituel..bir kahve ve tatlı yemek de bunlardan biri.. Ve Danimarka, benim sağlıklı ve sade yaşamla tanıştığım ilk yer ve İsveç kültürü bu yolda en önemli ilham kaynaklarımdan biri.


Arnavutköy'de vakit geçirmekten hoşlanıyor musunuz?

Arnavutköy’de yaşıyorum ve işim de 500 m mesafede, sanırım vakit geçirmeyi oldukça çok seviyorum .


Arnavutköy’ün en sevdiğiniz yönleri?

Mahalle kültürü, binaların yapısı, denize bir adım ötede olması.



Dükkanınız ne zaman nasıl kuruldu, ve neden Arnavutköy?

Sağlıklı lezzetler üretmeye, 5 Ekim 2019’da ‘Fitnotes Atelier’ olarak Galata, Beyoğlu’nda 2018’de başladım. Pandemi ile birlikte yeni lokasyon arayışım oldu ve yaşadığım mahallede köpeğimle dolaşırken 10m2 bir yere denk geldim. 2 ay tadilat sonrasında Arnavutköy Mahallesi’ne taşındık ve yeni ismi Le Fika ile yola devam ediyoruz. 7 yıla yakındır Arnavutköy’de yaşıyorum. Le Fika’da 2021 Haziran’dan beri Arnavutköy’de hizmet veriyor.



22 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page